De meeste motorhome gebruikers kennen vooral “Oyster” als het over satellietsystemen gaat. Reeds meer dan 15 jaar installeren wij Oyster satellietsystemen op onze motorhomes. De reden hiervoor is héél simpel. Kwaliteit!
Meer dan 25 jaar geleden starten de broers Ten Haaft met de ontwikkeling van automatische satelliet antennes voor de motorhome- & caravanwereld. Oorspronkelijk is de markt alleen maar voorzien voor de motorhome- & caravanwereld maar door een latere overname van een firma in de botenwereld gaat ook hier een wereld open voor Ten Haaft.
Satellietsystemen van “Ten Haaft” onderscheiden zich door hun hoge zekerheid, optimale prestaties en eenvoudige bediening. Alle systemen kan men bedienen door 1 simpele druk op de knop.
3 jaar garantie op alle systemen
Het modulaire concept van Oyster satellietsystemen maakt eventuele herstellingen héél eenvoudig. Men kan de satelliet van de motorhome halen zonder dat men de volledige kabelbundel er mee door moet trekken. Gewoon de 4 moeren losdraaien, onderaan de connectors losmaken en de satelliet van de motorhome afnemen.
Reparatie van de units gebeuren in ons atelier.
Jaarlijks gaan wij bij Ten Haaft scholing volgen om up to date te blijven met de nieuwe systemen en natuurlijk ook om problemen op te lossen.
Wenst u meer info omtrent Oyster of wenst u vrijblijvend een offerte voor de installatie van een Oyster, neem dan gerust contact op met ons. Ook indien u problemen hebt met uw installatie bent u steeds van harte welkom.
Onderhoud aan uw Oyster
Een Oyster satellietsysteem vraagt op zich weinig onderhoud. Het belangrijkste is dat uw satellietsysteem waterdicht is! Waarom is dit zo belangrijk? Onder de witte afdekkap zitten de tandwielen en de lagers. Bij waterinsijpeling roesten deze lagers en bij langdurige stilstand komen deze vast te zitten waardoor uw satelliet niet meer draait.
Nog een fenomeen van waterinfiltratie is bevriezing in de winter. Hierdoor komt u ook voor onaangename verassingen te staan.
Waterinfiltratie wordt voorkomen door de witte afdekkap en een rubberen dichting die onderaan deze kap zit. Kijk regelmatig deze afdekkap na op eventuele beschadiging. Is deze afdekkap beschadigd? Laat deze dan zo vlug mogelijk repareren om onnodige extra kosten in de toekomst te vermijden!
Waarvoor u bij ons terecht kan
Software updates, herstellingen aan uw “Ten Haaft” satellietsysteem gebeuren uitsluitend op afspraak!
Het nieuwste paradepaardje van Ten Haaft
Er zijn verschillende baanbrekende innovaties die de Oyster V zo bijzonder maken. Een nieuw tijdperk begint in de geschiedenis van mobiele antenne-technologie. Wat een ontvangst!
De hoogte in ingeklapte toestand is maar zo’n 17 cm (ook bij de TWIN-variant en met SKEW)! Dat komt door de slimme constructie: de gebogen vorm van de feed-arm is heel ruimtebesparend bij het opbergen. Zonder
dakcontact en vrijwel geruisloos. Gewicht van de buitenunit: circa 11 kg
Diameter van de spiegel: 85 cm
Het „brein” van de Oyster® is de besturingsunit, de FeatureBox. Deze maakt berekeningen en heeft een regelende functie. Bij de Vision-variant com- municeert u met de FeatureBox via de
bediening- sunit, bij de Premium-variant gebruikt u daarvoor uw tv-afstandsbediening. Dankzij de mobiele app kunt u de FeatureBox ook aansturen met uw smartphone. U beschikt over de belangrijkste
bedieningsfuncties en kunt bijvoorbeeld de antenne ook van buiten aan- of uitschakelen, van satelliet veranderen of de systeeminstellingen laten weergeven.
De FeatureBox kan dus meer en is toch slanker geworden.
Niet zoeken, maar vinden!
De Oyster® V weet altijd waar de satellieten zijn. Vervelende rondom-scans zijn dus niet nodig. Het systeem positioneert zich feilloos ten opzichte van de satelliet.
De reden voor deze technologische voorsprong is het samenspel van drie componenten: gps, 3D-kompas en hellingsensor. Het gps-systeem bepaalt de locatie, het 3D-kompas stelt vast in welke richting uw auto (en dus de antenne) wijst, de hellingsensor identificeert een eventuele scheve stand van de auto en stuurt de exacte compensatiebeweging van de antenne aan. Vooral de helling van de auto wordt vaak onderschat. Een paar graden kunnen aanzienlijke storingen opleveren. Veel meer dan bijvoorbeeld het hoogteverschil tussen de positie van de auto op een berg of in een dal.
Behoorlijk vervelend als de technische karakteristieken van de satellietsignalen plotseling veranderen, u ergens in Europa op vakantie bent en opeens niets meer werkt. Vaak helpt dan alleen nog een update. Die programmeren onze technici bliksemsnel, maar moet dan wel nog worden geüpload op uw satellietantenne.
Uw Oyster® ontvangt online updates via uw smartphone (of via USB-stick). Dat is geen leuk speeltje maar uiterst functioneel.
De update wordt direct naar uw mobiele telefoon gestuurd en van daaruit in het systeem ingevoerd. U kunt een gratis app downloaden voor uw Oyster® , die behalve de update-functie nog een hele reeks handige opties biedt. We informeren u bijvoorbeeld direct als we een verandering van satelliet-karakteristieken vaststellen. U weet dan de oorzaak van de storing en krijgt zo snel mogelijk een update om het probleem te verhelpen.
Uw telefoon is via de app verbonden met de Oyster® V besturing. Als er een technisch defect optreedt, kan dit meestal met de Oyster® app worden gediagnosticeerd. Deze gegevens kunnen dan worden verzonden aan de klantendienst.
Een onwankelbaar karakter
De Oyster® buitenunit weegt maar net zo’n 11 kg. Bijna verbazingwekkend dat ondanks de gewichtsverlaging de stabiliteit is toegenomen. En dat is cruciaal. Niet alleen voor de spreekwoordelijke “Oyster® duurzaamheid”, maar juist ook voor een ononderbroken ontvangst. Fabrikanten die op de verkeerde punten bezuinigen, nemen een instabiel en windgevoelig antennesysteem op de koop toe. En dan zijn beeldstoringen onvermijdelijk.
De stabiliteit van de Oyster® is het resultaat van slimme engineering en uiterst moderne, hoogwaardige materialen, die ook worden gebruikt in de autosport. De spiegelarm is uit één stuk en gemaakt van ultralicht magnesium. Daardoor is hij ondanks zijn lage gewicht extreem stabiel en torsiestijf.
Ook de feedarm van glasvezelversterkte kunststof heeft door de exact berekende stutten binnenin een uiterst hoge torsiestijfheid. In gewone taal: hij kan niet worden verdraaid. Bovendien biedt dit doordachte component ruimte voor kabels, de hellingsensor, het kompas en de gps-sensoren. Indien de antenne is voorzien van een SKEW (optioneel), is deze ook opgenomen in de feed-armen zo beschermd tegen weer en wind.
Sinds geruime tijd zitten al onze zenders van TV Vlaanderen op ASTRA 3. Opdat uw satelliet zich perfect kan uitrichten op deze satelliet heeft uw “black box” een HD tuner nodig. Hier zit nu het probleem, de oude Vision I & II black boxen hebben alleen maar een SD tuner. Momenteel is er nog één zoekfrequentie waarop men via de SD tuner ASTRA 3 nog vindt. In de toekomst zal deze echter verdwijnen met als resultaat dat de satelliet ASTRA 3 niet meer gaat vinden en dus gewoon blijft draaien tot men de melding krijgt dat er geen satelliet gevonden is.
Dé oplossing voor dit probleem is uw Vision omruilen voor een HDTV. Dit is een volledig automatisch systeem met een “HDTV Europe” ontvanger.
Voor meer info & prijs voor deze omruil actie neem gerust contact op met ons. Prijs is afhankelijk van het bouwjaar van de Vision.
Indien u nog in het bezit bent van een oude Oyster Vision I, dit is de “black box” met de kaart van Europa op, dan moet deze ook omgeruild worden voor een Oyster HDTV.
In beide gevallen kan de buitenunit behouden blijven!
Voorkom problemen in de nabije toekomst en ruil tijdig uw oude Vision in voor een “Oyster HDTV Europe”. Niets is zo ergerlijk als in het midden van uw vakantie uw satelliet zien rond te draaien zonder satelliet te vinden!
Maandag
9u-12u
Op afspraak
Dinsdag
9u-12u
Op afspraak
Woensdag
9u-12u
Op afspraak
Donderdag
9u-12u
Op afspraak
Vrijdag
9u-12u
Op afspraak
Zaterdag
9u-12u
Op afspraak
Zondag
Gesloten
Gesloten